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Interdisciplinary CompetenceMolecular Diagnostics
Know how in the analysis of genetic material.
For the benefit of patients.

IllnessCoagulation disorders, coagulopathies; differential diagnosis

Summary

Short information

Comprehensive differential diagnostic panel for coagulation disorders, coagulopathies comprising 10 and altogether 38 curated genes according to the clinical signs

ID
GP9630
Number of genes
27 Accredited laboratory test
Examined sequence length
23,8 kb (Core-/Core-canditate-Genes)
61,9 kb (Extended panel: incl. additional genes)
Analysis Duration
on request
Test material
  • EDTA-anticoagulated blood (3-5 ml)
Diagnostic indications

NGS +

[Sanger]

 

Gene panel

Selected genes

NameExon Length (bp)OMIM-GReferenz-Seq.Heredity
F101467NM_000504.4AR
F13A12199NM_000129.4AD, AR
F21869NM_000506.5AD, AR
GP1BA1959NM_000173.7AD, AR
GP1BB621NM_000407.5AR, AD
GP9534NM_000174.5AR
ITGA2B3120NM_000419.5AD, AR
ITGB32367NM_000212.3AD, AR
SERPINE11209NM_000602.5AD, AR
VWF8442NM_000552.5AD, AR
ANO62733NM_001025356.3AR
F13B1986NM_001994.3AR, AD
F3717NM_001178096.2AD, AR
F56675NM_000130.5AD, AR
F87056NM_000132.4XLR
F91386NM_000133.4XL
GP61863NM_001083899.2AR
HABP21605NM_001177660.3AD
HRG1578NM_000412.5AD
MTHFR1971NM_005957.5AD
PLAT1689NM_000930.5AD
PROC1386NM_000312.4AD, AR
PROCR717NM_006404.5AD, AR
PROS12031NM_000313.4AD, AR
SERPINC11395NM_000488.4AR, AD
SERPIND11500NM_000185.4AD
THBD1728NM_000361.3AD

Informations about the disease

Clinical Comment

Heterogenous group of disorders

 

Synonyms
  • Alias: Blutgerinnungsstörung, genetisch bedingte, seltene
  • Alias: Coagulopathies; Rare hemorrhagic disorders
  • Allelic: Amyloidosis, familial visceral (FGA)
  • Allelic: Angioedema, hereditary, 3 (F12)
  • Allelic: Budd-Chiari syndrome (F5)
  • Allelic: Deep venous thrombosis, protection against (F9)
  • Allelic: Myocardial infarction, decreased susceptibility to (F7)
  • Allelic: Myocardial infarction, protection against (F13A1)
  • Allelic: Myocardial infarction, susceptibility to (ITGB3)
  • Allelic: Neural tube defects, susceptibility to (MTHFR)
  • Allelic: Nonarteritic anterior ischemic optic neuropathy, susceptibility to (GP1BA)
  • Allelic: Pregnancy loss, recurrent, susceptibility to, 1 (F5)
  • Allelic: Pregnancy loss, recurrent, susceptibility to, 2 (F2)
  • Allelic: Schizophrenia, susceptibility to (MTHFR)
  • Allelic: Stroke, ischemic, susceptibility to (F2)
  • Allelic: Stroke, ischemic, susceptibility to (F5)
  • Allelic: Thrombocytopenia, neonatal alloimmune (ITGB3)
  • Allelic: Thrombocytopenia, neonatal alloimmune, BAK antigen related (ITGA2B)
  • Allelic: Thrombophilia due to activated protein C resistance (F5)
  • Allelic: Thrombophilia due to thrombin defect (F2)
  • Allelic: Thrombophilia, susceptibility to, due to factor V Leiden (F5)
  • Allelic: Thyroid cancer, nonmedullary, 5 (HABP2)
  • Allelic: Vascular disease, susceptibility to (MTHFR)
  • Allelic: Venous thrombosis, protection against (F13A1)
  • Allelic: Warfarin sensitivity (F9)
  • Allelic: von Willebrand disease, platelet-type (GP1BA)
  • Afibrinogenemia, congenital (FGA, FGB, FGG)
  • Allelic: Hemolytic uremic syndrome, atypical, susceptibility to, 6 (THBD)
  • Bernard-Soulier syndrome, type A1, AR (GP1BA)
  • Bernard-Soulier syndrome, type A2, AD (GP1BA)
  • Bernard-Soulier syndrome, type B (GPBB)
  • Bernard-Soulier syndrome, type C (GP9)
  • Bernard-Soulier syndrome; von Willebrand disease, platelet-type (GP1BA)
  • Bleeding diathesis due to glycoprotein VI deficiency [panelapp] (GP6)
  • Bleeding disorder, platelet-type, 11 (GP6)
  • Bleeding disorder, platelet-type, 24, AD (ITGB3)
  • Coagulation defect [Lit.] (F3)
  • Combined factor V + VIII deficiency (LMAN1)
  • Dysfibrinogenemia, congenital (FGA, FGB, FGG)
  • Dysprothrombinemia (F2)
  • Factor V + factor VIII, combined deficiency of (MCFD2)
  • Factor V deficiency (F5)
  • Factor VII deficiency (F7)
  • Factor X deficiency (F10)
  • Factor XI deficiency, AD (F11)
  • Factor XI deficiency, AR (F11)
  • Factor XII deficiency (F12)
  • Factor XIII deficiency (F13A1)
  • Factor XIIIA deficiency (F13A1)
  • Factor XIIIB deficiency (F13B)
  • Fletcher factor - prekallikrein - deficiency (KLKB1)
  • Giant platelet disorder, isolated (GPBB)
  • Glanzmann thrombasthenia 2 (ITGB3)
  • Glanzmann thrombasthenia; Bleeding disorder, platelet-type, 16, AD (ITGA2B, ITGB3)
  • Hemophilia A (F8)
  • Hemophilia B (F9)
  • Homocystinuria due to MTHFR deficiency (MTHFR)
  • Hyperfibrinolysis, familial, due to increased release of PLAT (PLAT)
  • Hypodysfibrinogenemia (FGA)
  • Hypodysfibrinogenemia, congenital (FGA, FGG)
  • Hypofibrinogenemia, congenital (FGB)
  • Hypoprothrombinemia (F2)
  • Plasminogen activator inhibitor-1 deficiency (SERPINE1)
  • Pseudo von Willebrand disease; VWD, platelet type (GP1BA)
  • Pseudoxanthoma elasticum-like disorder with multiple coagulation factor deficiency (GGCX)
  • Purpura, posttransfusion (ITGB3)
  • Scott syndrome (ANO6)
  • Thromboembolism, susceptibility to (MTHFR)
  • Thrombophilia [panelapp] (PROCR)
  • Thrombophilia due to HRG deficiency (HRG)
  • Thrombophilia due to antithrombin III deficiency (SERPINC1)
  • Thrombophilia due to heparin cofactor II deficiency (SERPIND1)
  • Thrombophilia due to protein C deficiency, AD (PROC)
  • Thrombophilia due to protein C deficiency, AR (PROC)
  • Thrombophilia due to protein S deficiency, AD + AR (PROS1)
  • Thrombophilia due to thrombomodulin defect (THBD)
  • Thrombophilia, XL, due to factor IX defect (F9)
  • Thrombophilia, familial, due to decreased release of PLAT (PLAT)
  • Venous thromboembolism, susceptibility to (HABP2)
  • Vitamin K-dependent clotting factors, combined deficiency of, 1 (GGCX)
  • von Willebrand disease, types 1, 2A, 2B, 2M, 2N, 3 (VWF)
Heredity, heredity patterns etc.
  • AD
  • AR
  • XL
  • XLR
OMIM-Ps
  • Multiple OMIM-Ps
ICD10 Code

Bioinformatics and clinical interpretation

Test-Stärken

  • DAkkS-akkreditiertes Labor
  • EU-Richtlinie für IVD in Umsetzung
  • Qualitäts-kontrolliert arbeitendes Personal
  • Leistungsstarke Sequenzierungstechnologien, fortschrittliche Target-Anreicherungsmethoden und Präzisions-Bioinformatik-Pipelines sorgen für überragende analytische Leistung
  • Sorgfältige Kuratierung klinisch relevanter und wissenschaftlich begründeter Gen-Panels
  • eine Vielzahl nicht Protein-kodierender Varianten, die in unseren klinischen NGS-Tests mit erfasst werden
  • unser strenges Variantenklassifizierungsschema nach ACMG-Kriterien
  • unser systematischer klinischer Interpretations-Workflow mit proprietärer Software ermöglicht die genaue und nachvollziehbare Verarbeitung von NGS-Daten
  • unsere umfassenden klinischen Aussagen

Testeinschränkungen

  • Gene mit eingeschränkter Abdeckung werden gekennzeichnet
  • Gene mit kompletten oder partiellen Duplikationen werden gekennzeichnet
  • es wird angenommen, dass ein Gen suboptimal abgedeckt ist, wenn >90% der Nukleotide des Gens bei einem Mapping-Qualitätsfaktor von >20 (MQ>20) nicht abgedeckt sind
  • die Sensitivität der Diagnostik zur Erkennung von Varianten mit genannten Testeinschränkungen ist möglicherweise begrenzt bei:
  • Gen-Konversionen
  • komplexe Inversionen
  • Balancierte Translokationen
  • Mitochondriale Varianten
  • Repeat-Expansionen, sofern nicht anders dokumentiert
  • nicht kodierende Varianten, die Krankheiten verursachen, die von diesem Panel nicht mit abgedeckt werden
  • niedriger Mosaik-Status
  • Repeat-Blöcke von Mononukleotiden
  • Indels >50bp (Insertionen-Deletionen)
  • Deletionen oder Duplikationen einzelner Exons
  • Varianten innerhalb von Pseudogenen
  • die analytische Sensitivität kann geringer ausfallen werden, wenn die DNA nicht von amedes genetics extrahiert wurde

Laboratory requirement

  • Die in grün gezeigten Gene sind kuratiert und werden als Gen-Panel untersucht. Eine Erweiterung des Panels (blau gezeigte Gene, jeweils ebenfalls kuratiert) kann auf Anfrage erfolgen. Sofern unter "Erweitertes Panel" ein Minuszeichen angezeigt wird, sind nur Core-/Basis-Gene verfügbar.

  • Für die Anforderung einer genetischen Untersuchung senden Sie uns bitte die Krankheits-ID auf einem Überweisungsschein. Bitte die Material-Angabe beachten.

  • Für privat versicherte Patienten empfehlen wir einen Antrag auf Kostenübernahme bei der Krankenversicherung.

  • Die Untersuchung wird auch für Selbstzahler angeboten.